Förening Vargön
Vargöns PRO-kör underhåller på årsmötet 14 februari 2024. Foto: Christina Norlin Janson.

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Årsmötet den 14 februari 2024

Vår eminenta PRO-kör var i högform

Ordförande Sören Kjörnsberg hälsade alla välkomna och öppnade mötet. Till ordförande för dagens möte valdes Elsie Axelsson. Därpå följde parentation till minne av medlemmar som gått bort under förra året, och en tyst minut hölls. Britt Alfredsson läste den vackra dikten När en blomma bryts av Atle Burman, Sune Hay spelade Gabriellas sång på piano.

Verksamhetsberättelsen och den ekonomiska berättelse godkändes, revisorernas berättelse gav godkänt och styrelsen beviljades ansvarsfrihet.

Nyval: till ordförande valdes Sören Kjörnsberg (2 år), studieorganisatör Christina Norlin Janson (1 år), ersättare 2 st (1 år). Övriga styrelseledamöter fortsätter sina uppdrag. 1 ledamot är vakant. Valberedningen avgick, styrelsen fick i uppdrag att ersätta den.

Vår egen PRO-kör underhöll med många vackra melodier, bland annat Dan Anderssons Jag väntar vid min mila, Lasse Lönndahls Tulpaner från Amsterdam, Galenskaparnas Det ska va gôtt å leva, Lena Anderssons Är det konstigt att man längtar bort nån gång, Allan Edwall. Körledare: Britt Alfredsson, pianist: Sune Hay.

Köket serverade rejäla tekakor med pålägg samt delikat äppelkaka med vaniljsås, samt kaffe förstås.

Efter lottdragning och utdelning av kaffevinster tackade ordförande och avslutade mötet. 65 personer deltog i årsmötet 2024.

Text: Webbredaktör