Förening Vargön
Estherz från Uddevalla besöker PRO Vargön 2023-10-18. Foto: Christina Norlin Janson.

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Medlemsmötet den 18 oktober

Estherz från Uddevalla underhöll med sång och musik

PRO Vargön gladdes åt ännu ett välbesökt medlemsmöte i det vackra höstvädret. 72 personer hade kommit för att ta del av sedvanliga mötesförhandlingar, köttbullemackor, kaffe och åror. Och - sist men absolut inte minst - trion Estherz från Uddevalla! Det var deras 17:e spelning fick vi veta. Repertoaren var blandad men med övervägande irländsk musik: Molly Mallone, What shall we do with the drunken sailor, Whiskey in the jar, med flera. I The Wild Rover gick allsångens vågor höga. Man lyckades också framföra en riktigt svängig låt - med endast två (!) ackord!

Text: Webbredaktör.