Förening Vargön
Frukttårta. Foto: Christina Norlin Janson.

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

85-plussarnas egen dag

Klicka här för att se alla "mingelbilder"

I onsdags, den 10 maj, välkomnades alla 85+ medlemmar till en alldeles egen träff!

Alla medlemmar som fyllt 85 år var inbjudna till en träff på PRO-gården. Sambo, make, maka eller annan anhörig var också inbjuden. Den som behövde skjuts kunde bli upphämtad med bil av en något yngre PRO:are.

Ett knappt femtiotal hade hörsammat inbjudan till den festliga träffen som bjöd på smörgås & dricka, kaffe & tårta. Smörgåsarna blev mycket uppskattade: "den är lika pampig som operahuset i Sydney" löd omdömet från en av gästerna.

Anna-Theresé Hernqvist sjöng med sin vackra stämma bland annat melodierna "Hopelessly devoted to you" och "Songbird". Till sin hjälp/ljudassistent hade hon dottern Nellie Hernqvist.

Att döma av bilderna i bildspelet verkade alla ha en mycket trevlig dag.

Text: Webbredaktör