Förening Vargön
PRO-kören Tonerna från Trollhättan gästar PRO i Vargön. Foto: Christina Norlin Janson.

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Medlemsmötet den 19 april

Vackra toner från Tonerna

Över 50 personer samlades till PRO Vargöns medlemsmöte den 19 april. Det var väldigt roligt att så många kom i det fina vädret.

Ordförande hälsade alla välkomna, medlemmar såväl som våra gäster Tonerna från Trollhättan. Efter sedvanliga mötesförhandlingar redogjorde ordf för vårt nya äldreboende Lunddala som tydligen ska byta namn till Nordkroksvägen 6. Lägenheterna är på 35 kvadrat och kostar runt 7500 kronor/mån. Lennart Thulin som varit vice sekreterare valdes till ordinarie sekreterare på 2 år. Vice ordförande berättade om dialogen PRO har med Vårdcentralen via patientrådet. Kassören meddelade att ekonomin just nu är stabil, reseansvarig nämnde resan till Vallarna i augusti och studieorganisatören meddelade att boulen startar 25 april, yoga samt målning startar 19 september och samhällsfrågor den 29 september.

Därefter var det dags för PRO-kören Tonerna med pianist som inledde med "Mosippan" och "Änteligen vår" (en svensk version av Alexander rag time band). Sedan följde flera melodier, bland andra "Tulpaner från Amsterdam" och Mikael Wiehes vackra "Ska nya röster sjunga". Anne Österberg läste egna dikter och körens framträdande avslutades med "Tack för kaffet".

Kaffe & smörgås serverades, skraplotter och åror drogs till några lyckliga vinnares förtjusning..

Text: Webbredaktör