Förening Vargön
Årsmöte i PRO-lokalen Vargön där ukulelegruppen underhåller. Foto: Christina Norlin Janson.

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Årsmötet den 15 februari 2023

Årsmötet 2023 var ett musikaliskt och glatt sådant som besöktes av cirka 90 personer.

Vår egen ukulelegrupp underhöll med den äran, bland annat "Yippee aye aye", "Bergsprängartango", "I washed my hands in muddy water" och "All of me" med Alva Svantesson som solist. I "Dansa i lä" charmade Lasse Strömdahl och Birgitta Hjelm.

I köket slet kökspersonalen hårt med att brygga kaffe, bre smörgåsar och servera äpplekaka med vaniljsås.

Mötet öppnades av ordförande Sören Kjörnsberg och till ordförande för mötet valdes Elsie Axelsson. Därpå följde parentation: Britt Alfredsson läste en vacker dikt av Birger Franzén till minne av medlemmar som gått bort under året, och en tyst minut hölls.

Rosmarie Johansson läste den ekonomiska berättelsen och kunde redovisa ett överskott på 230 kronor. Leif Enorson läste revisionsberättelsen där styrelsen beviljades ansvarsfrihet. Inger Bråberg i valberedningen lade fram förslag till ny styrelse, vilka samtliga godkändes. (Den nya styrelsen kommer att presenteras här på hemsidan senare). Avgående styrelsemedlemmar avtackades; bland dessa kan nämnas att Margaretha Ricksö har haft sekreterarposten i hela 16 år. Övriga avgående ledamöter var Barbro Andersson, Lars-Göran Andersson och Christina Norlin Janson.

Efter lottdragning och utdelning av kaffe- och chokladvinster tackade ordförande och avslutade mötet.

Text: Webbredaktör