Förening Vargön
Oskar Kjällgren gör succé på PRO Vargön. Foto: Christina Norlin Janson.

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Medlemsmötet den 18 januari

Oskar Kjällgren fick rungande applåder...

Medan kaffekannorna väntade på sin entré hälsade ordförande Sören Kjörnsberg välkommen till årets första medlemsmöte. Efter sedvanliga mötesförhandlingar hälsades dagens gäst - Oskar Kjällgren - välkommen.

Oskar Kjällgren som kommer från Jonslund fick rungande applåder och näst intill stående ovationer efter sitt framträdande. Han varvade dråpliga anekdoter och sanna (?) berättelser ur sitt musikerliv med sång, allsång och suveränt gitarrspel. Han bjöd bland annat på tolkningar av Sven-Erik Magnusson, Björn Afzelius, Gunnar Wiklund och Cornelis Wreeswijk.

Berith Pettersson informerade om att Vårdcentralen i Vargön gärna vill ha en dialog med ortens invånere och uppmanade därför alla att komma med förslag.

Leif Enorson avslöjade att en av vårens resor, i maj, går till Göta Kanal.

Christina Norlin Janson informerade om att samtliga tolv studiecirklar fortsätter under våren och hälsade alla välkomna.

Ett sjuttiotal medlemmar hade mött upp och bjöds på kaffe & smörgås. Trippelskrap och åror såldes i utbyte mot drömmen om vinster av kaffe och choklad. Efter vinstutdelningen tackade ordförande och förklarade mötet avslutat.

Text: Webbredaktör