Förening Vargön
ViÄlaVi från Grästorp underhåller hos PRO Vargön. Foto: Christina Norlin Janson.

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Medlemsmöte 26 oktober 2022

Dragspel och sång på höstens tredje medlemsmöte

Ett knappa sjuttiotal medlemmar hade hörsammat inbjudan. ViÄlaVi från Grästorp förnöjde oss med joddling i bland annat Alpens ros av Owe Thörnqvist. Man framförde också musik av Lasse Dahlquist, Sven-Ingvars-medley, Evert Taube med mycket mera.

Födelsedagsgossarna Rune Carlsson och Ingvar Axelsson uppvaktades med hurrarop av hela församlingen samt CD-skivor av ViÄlaVi.

Utöver sedvanliga mötesförhandlingar där en klar majoritet av medlemmarna röstade för att den nya bordsmöbleringen med småbord i stället för långbord ska gälla, såldes åror och trippelskrap. Kaffe med smörgås serverades, samt småkaka förstås.

Text: Webbredaktör