Förening Bjärke

Vår historia

PRO-Bjärke en vital 50-åring.

Föreningen firade Föreningen firade 45-årsjubileum under 2019.

Det hela började med redan 1973 med inledande arbete att få igång föreningen. 1974 kunde det första konstituerade mötet genomföras. Erik W. Larsson var den förste som genomdrev föreningsbildandet och var den förste sammankallande ordföranden 1974. Därefter harett antal ordföranden passerat föreningen till den nuvarande. Till en början höll man till i Bjärkehallen samt på ett andra lokaler fram till dagens anrika Järnvägshotell. En förening med ovanligt många studiecirklar och andra aktiviteter något som imponerar på andra PRO-förengar. Firandet skedde den 24:e maj 2019 i Gendalens bygdegård där det serverades god mat underhållning och dans.

PRO-Bjärke firar 50 år i år och den först tilltänkta jubileumsfesten i maj månad flyttas till ett senare datum under hösten , vidare info om 50-årsjubileet kommer.