Distrikt Norra Älvsborg

PRO:s Riksmästerskap i bowling

PRO:s riksmästerskap i bowling genomfördes 11–14 oktober på Superbowl i Nyköping. Spelet var utspritt över fyra dagar med pandemins restriktioner i åtanke.

Segrade i herrklassen gjorde Peter Persson från PRO Klagshamn i Malmö. Peter Persson tog även hem segern i lagtävlingen tillsammans med Göran Åklesson från samma klubb.

I damklassen segrade Ingegerd Bergström från PRO Oxelösund. Ingegerd tog även hem segern i lagtävlingen tillsammans med Yvonne Aho från samma klubb.

Bo Elefant och Göran Larsson från PRO Vargön deltog för första gången och placerade sig bra i den hårda konkurrensen. Bo Elefant slutade på en 8:e plats medan Göran hamnade lite längre ned i listan på en 31:a plats. I lagtävlingen kom Vargön-paret på en 5:e plats

Göran Larsson t.v Bo Elefant t.h. FOTO: Berit Pettersson

Sidan uppdaterad 2021-10-19