Förening Timrå

Teater

Birgitta Edlund

Birgitta Edlund, cirkelledare

Vår drivkraft är att roa andra samtidigt som vi själva tycker att det här är hur kul som helst. Vi träffas 1 gång i veckan på allaktivitetshuset Pangea och övar på sånger, danser och sketcher. En del nummer skriver vi själva, men mycket har vi lånat från andra revyer runt om i Sverige. Vi gör alla vårt yttersta för att klara dialogerna och sångerna inför våra föreställningar, och för det mesta lyckas vi med det.
Men viktigt är att komma ihåg att vi är en grupp amatörer och dessutom pensionärer där minnet kanske sviktar lite här och där när det gäller repliker, sångtexter och danssteg, men det brukar vår publik ha överseende med. Det tar oss ungefär 6-8 månader från de första idéerna till dess att vi har en färdig föreställning. Vi marknadsför oss genom att skicka våra affischer till de olika PRO-föreningarna i distriktet. Vi har fått bra gensvar från dem och uppträtt bl.a. i Stöde, Ånge och Viksjö och så klart för föreningarna i vår egen kommun.
Är du intresserad av revy och teater, är du välkommen att ta kontakt med mig.

Gruppen träffas tisdagar i Aktivitetshuset Pangea, Tallgränd 1, Timrå

Cirkelledare Birgitta Edlund