Förening Selånger

Vår historia

PRO Selånger bildades 1956 04 05, ingår i Pensionärernas Riksförbund-Medelpads-distriktet.

Alla som uppbär någon form av pension kan bli medlemmar i PRO. Det gäller ålderspension, sjukpenning (tidigare benämnd förtidspension), avtalspension, änkepension, efterlevnadspension. Dessutom kan den som själv inte är pensionär men som är maka, make eller sambo med PRO medlem bli medlem i PRO.

Föreningen är till för våra medlemmar, skall bedriva till en bred och intressant verksamhet, att verka för en positiv anda, ett gott bemötande samt att alla skall känna delaktighet och även försöka få så många som möjligt att bli aktiva. Medlemsvård sätts i centrum, verksamheten strävar efter att ge gemenskap, beröra och skapa glädje.

Lokal för möten/träffar är Bergsåkers Folkets Hus eller SSK:s Klubblokals Café.
Program vid sammankomsterna varierar från gång till annan. Kan vara en intressant föreläsning, underhållning av något slag som sång, musik av någon lokal artist ex. Alla är välkomna att komma med förslag till vad träffarna skall innehålla, förutom information från ordförande, studieorganisatör osv.

Vi har omkring 360 medlemmar

Välkommen som medlem!