Förening City Sundsvall

Om PRO Riks

Personer framför träd

En av PRO:s viktigaste uppgifter är att bevaka medlemmarnas intressen och påverka på alla nivåer hos Regering, Riksdag, Region och Kommuner.
PRO är en partipolitiskt och religiöst obunden folkrörelse där alla pensionärer är välkomna. Sedan organisationen bildades 1942 har PRO arbetat för starkt förbättrade villkor för landets pensionärer. Några exempel på viktiga frågor där PRO påverkat aktivt är folkpensionerna, utökad tandvårdsförsäkring, förbättrade bostadstillägg, utbyggd äldreomsorg, bättre äldreboenden med mera.
Som medlem bidrar du till att ge PRO större styrka bakom orden när det gäller att förhindra nedskärningar och slå vakt om pensionärernas intressen i samhällslivet.
Vi är idag 360 000 medlemmar, tillsammans är vi starka - därför behövs du som medlem