Förening Nybro

PRO Nybro hade den 30 juni sommarfest på Qvarnaslät. Vädrets makter med ihållande regn, flyttades festen inomhus. Underhållning av Börje Pettersson. Guidad tur på Qvarnaslät av Evy Annér. Det serverades varmkorv med bröd. Hans Jonsson agerade ”korvgubbe”. Höjdpunkten var fikabrödet till kaffet som Kristina Holm hade bakat. Även en tipspromenad kunde fixas inomhus. Samt lotteri med fina vinster. Tack till alla ni som trotsade vädret och alla ni ideella krafter som gjorde eftermiddagen till en trevlig tillställning, inomhus.

Sommarfest 2024

Medlemsmöte på Kristallen den 13 maj.

Tor Molin, verksamhetschef för Apoteket Hjärtat informerade om olika tjänster apoteket kan erbjuda. Vidare var före detta hjälpmedelsteknikern Anders Oscarsson och informerade om olika hjälpmedel och visade upp ett sortiment allt för att förenkla vardagen. Två studiecirkelledare avtackades, Maud Adamsson och Ann-Marie Berggren.
Kaffe med smörgås serverades och sedan lotteri med fina vinster. Nästkommande medlemsmöte blir sommarfesten på Qvarnaslät den 30 juni med guidad tur av Evy Annér, underhållning och tipspromenad.

Pro Nybro har haft medlemsmöte den 8 april i Kulturhuset Kristallen. Anita Andersson var konferencier och Yvonne Malmgren höll i information till medlemmar. Louise Lilja informerade om Nybro kommuns kulturskola. De stod även för dagens underhållning. Två elever tillika systrar spelade på flygel och fiol. Klassisk musik och trollband hela publiken i lokalen. Därefter var det sedvanligt lotteri med fina vinster.