Samorganisation Kalmar

Höstmötet 16 november

Möteslokal var på Södra Utmarken

Roger Kaliff ledde mötet med fast hand.

SAMORGANISATIONENS HÖSTMÖTE

Alla Kalmars Proföreningar , utom en pga sjukdom, var representerade på mötet. Vi var 25 stycken i den nya samlingslokalen vid Södra Utmarkens Idrottsanläggning. Bra lokal och parkering nära liksom busshållplats.

Ordförande Britt Holgert välkomnade styrelsen med ersättare, föreningsombud, medlemmar, distriktsföreträdare, gäst och inte minst Roger Kaliff, som var ordförande för mötet.

Förutom sedvanliga förhandlingar, gav mötet information om bl.a. arbetsgång i KPR Kommunala Pensionärs Rådet, inspiration till gemensamma cirklar och aktiviteter. Pro Distriktet presenterade sin arbetsfördelning och medarbetare.

Vi pensionärer klagar ibland på att man inte tar till vara vår kompetens. Nu frågar man efter oss inom flera verksamheter som handlar om kontakt med människor. Ensamma personer i alla åldrar behöver en stödperson, kanske för gemensam fika, telefonkontakt. Vi återkommer kring det. Skolan vill att vi förtätar vuxennärvaro på bl.a. raster . Det planeras.

Louise Agrell berättade om Mötesplatsernas verksamhet och önskar att vi tittar in för en pratstund. Många saknar kontakt med den äldre generationen.

Välkomna till Oxhagens Mötesplats Månd. 10.00-17.00.och torsd 1300.-1900

Norrlidens Mötesplats Tisd.-torsd. 11.00-20.00