Förening Bodafors

Maj

Sköna maj välkommen, att så vi längtat hela långa vintern.
Men nu är du här!

4 maj

På dagens styrelsemöte utsågs vinnaren i vår fototävling

Vinnare blev Monika Myrberg Dahlgren som med sin bild beskriver vår situation i pandemin, "Ta det lugnt, sitt ner och läs en bok med lite god dryck inom räckhåll"

Grattis "Myran"

6 maj

"Att göra en tavla är väl ingen konst"

Vår konstutställning i PRO gården blev en stor succé. Ett förmodat uppdämt behov av aktivitet och en lust att träffa människor bidrog säkert till att ett 60-tal besökare dök upp.

Redan i hallen dök Nonnes musik-tavla upp som en välkomsthälsning

I stora rummet härjade Nonne fritt på väggarna med sin stora produktion.

I lilla rummet huserade Meta med sina verk med skiftande tekniker.

Med det stora antal besökare, och utlovat kaffe, fick vi sprida besökarna i alla PRO gårdens rum. Det funkade, 4 personer vid varje bord i 6 rum. Nåja, det kanske blev någon för mycket vid något tillfälle. Men en otroligt trevlig eftermiddag. Tur var det väl att inte fler kom, men synd om de som missade detta evenemang.

Stort tack till Nonne, Ulla och Meta som ordnade allt detta!
_____________________________________________________________________________________________

28 maj

Vårstädning på PRO gården med flaggan i topp.
Ett uppdämt behov av att träffas, eller ett genuint intresse att hålla gården snygg och prydlig? Kanske både ock, iallafall deltog ett 20-tal medlemmar i diverse aktiviteter, buskrensning, fönsterputs, gräsklipp, ogräsrens, m. m. Dagen avslutades med grillad korv och kaffe med tillbehör. En både trevlig och givande dag, tillsammans med alla kompisar.

Meta stod för korvens heta behandling och distribution

Varför är korven bara till för en del?

Stort tack till alla deltagare, allt ser nu prydligt och fint ut!

30 maj

Bokcirkeln hade sitt möte i PRO gården, alla vaccinerade så vi höll till inomhus.
Vi var ju bara 6 personer så vi höll oss ändå inom rådande begränsning på 8 personer. Livlig diskusion om för och emot förra boken, "Fiskar har inga fötter".
Nu har vi bestämt att nästa bok i cirkeln blir "Det omaka Paret" av karriärdiplomaten Ingemar Karlsson, en bok om Tjeckernas och Slovakernas historia.

V86 Kväll

Arkivbild. V86 Travkväll.

Arkivbild. V86 Travkväll. Foto: Pelle

Äntligen har vi kunnat träffas på "Gården" igen, för att gemensamt satsa och titta på travtävlingarna. Korv, macka och lite pilsnerdricka plus en massa spänning!!
Hur trevligt som helst, särskillt som kvällen gick ekonomiskt med vinst. Inga stora pengar , men ändå.