Förening Bodafors

1 oktober

Studiecirkel

Nyklädd stol Foto:Pelle

Månaden inleddes med att vi fortsatte vår studiecirkel
i tapetseri, att klä om våra stolar i PRO gården.
Cirkeln varade 3 torsdagar, 1:a, 8:e och 15:oktober. Ett gäng på 7 entusiastiska
cirkeldeltagare med Åke Andersson i spetsen som initierad cirkelledare.
Vår föreningsgård har därmed fått nyrenoverade stolar i samlingssalen.

Stort tack till Åke och alla deltagare som förenat nytta med nöje!

Tisdag 27 oktober

Månadsmöte med Bernth Stende

Bernth Stende

Bernth Stende underhåller Foto:Pelle

Äntligen lättades Covid19 restriktionerna så vi vågade oss på att ha vårt första månadsmöte för hösten. Gränsen var förstås satt till max 50 personer, men med anmälningslista och gles möblering funkade det.

Bernth var ett lyckokast att kunna engagera till vårt möte, duktig musiker, med en bred repertuar av både gammalt och nytt. Ett mycket lyckat månadsmöte som fick ersätta PRO Bodafors planerade 75-års jubileum, föreningen bjöd istället sina medlemmar på födelsedagsbakelse. Bättre så än inget alls i dessa smitt-reglerade tider.

Månadsmöte oktober. Foto: Pelle

Stämmningen var hög med en del örhängen från förr men även nyare låtar. Med reglementsenliga avstånd är det klart att det blir skillnad mot hur det brukar vara, men ändå det blev ju ett månadsmöte!

Även de trvligaste möten måste ta slut, Bernth och åhörare har gått hem. Vi hoppas att vi snart kan ordna månadsmöten och andra trevligheter.