Förening Bodafors

Grillen vi el-ljus spåret

3 december

Mörkerträff i el-ljusspåret

I all enkelhet hade föreningen bjudit in till en promenad i det nyanlagda el-ljuspåret, med lite sen tidpunkt för att mörkret skulle ha hunnit falla. En grillplats med vindskydd finns att använda,

Bengt och Yngve spelar

Lite osäkerhet fanns om hur många som skulle dyka upp, kanske inte någon?
Bengt Knutsson hade lovat tända grillen i god tid, dessutom hade han med sig dragspelet och kompisen Yngve med sitt spel.

Korvgrillning

Men visst kom det folk, närmare 25 personer dök upp på den belysta skogsstigen och alla hade med sig korv att grilla. Det blev en folkfest mitt i pandemieländet, men de flesta höll på avståndet. Det blir ju lite lättare utomhus med lite blåst.

Snöväder i skogen

Dessutom började snön falla, höstens första snöfall kom som på beställning. Julstämningen var påfallande, grillen, marschallerna och Bengans jul-låtar mitt i skogen, mitt i mörkret.

Snöstorm i lampsken

I lampans sken och med snön som yr förrättade vi dragning i årets
Bildletaretävling. Vinnare av årets tävlingen, med julgran som pris, blev Mats och Anki Eriksson. Grattis!!

Tack alla för en underbar kväll!!

21 december

Glögg och pepparkakor

Styrelsen hade bjudit in alla PRO medlemmar till glögg och pepparkakor i PRO gårdens trädgård, där det finns gott om pats att hålla avstånd.
Detta blir årets sista evenemang, ett riktigt tråkigt och besvärligt år då vår föreningen gått på sparlåga.

Monica står för utskänkningen

Ett 30-tal PROare hade hörsammat inbjudan och lät sig väl smaka i det för årstiden milda vädret. Vintersolståndet hade inträffat 11.02 och vårt glöggmöte hölls
kl 15.00. Ljusningen kanske inte märktes fysiskt men tillsammans med glöggen värmde det ändå att veta att vi nu går mot ljusare tider.

Vi önskar alla medlemmar en
God Jul och Ett Gott Nytt År och hoppas på en snar förbättring av pandemisituationen så vi kan börja umgås igen.

Text o bild: Pelle