Distrikt Jämtlands Län

Utbildning i Hede

Distriktet bredriver utbildningar i PRO Hemsida och i medlemssystemet Harald.

OBS! Under våren 2024 planeras att en ny version av hemsidan att införas. Sidan ska bli mer användarvänlig och lättare att navigera i.

Därför kommer inte några utbildningar på distriksnivå att hållas förrän efter sommaren.

Hemsidan kommer i den nya versionen att bli lättare både för webbredaktörerna och för användarna. Dessutom kommer en tillhörande app där man lätt kan se kommande arrangemang och få nyheter från sin förening.

Hemsidesutbildning

Utbildningen görs i mindre grupper, där deltagarna under två utbildningsdagar får arbeta med sina "egna" föreningssidor.

Utbildningen av den nya hemsidan startade med hjälp av två medlemmar från Riksföreningen i november 2022.

Under 2023 har sex omgångar av 2-dagarsutbildningen hållits i Östersund, Hede och Strömsund

Intresseinbjudan går ut till föreningarna i samband med att nya dagar planeras.

Intresse kan också anmälas till Hemsidesansvarig för väntelista.

Kursdeltagare i Hede nov -23. Foto: Ingrid Erixon

Utbildning i Harald

Även utbildningen i medlemssystemet bedrivs i små grupper....