Förening Lugnvik Jämtland

Boule

Boule Lugnvik

2023-10-05

Nu har vi flyttat in till Kopparslagargränd 2. Boule måndag och fredag klockan 12.

Sommaren 2022

Omkring 10 – 15 PRO-medlemmar träffas varje vecka, måndag, onsdag, fredag kl 11.00, för att spela boule, träffas, ta en fika och trivas. När solen skiner är det extra trevligt att träffas för att spela en eller två matcher. Här är det fikapaus mellan drabbningarna.

Text: Inger Breil

Boule 2022

2021-08-20

Distriktsmästerskap i boule genomfördes en varm och solig sommardag i Hackås. 16 lag från PRO-föreningar i länet hade anmält sitt deltagande vilket betydde att 48 engagerade pensionärer kämpade om äran. PRO Lugnviks lag kom på femte plats och bestod av Åke Narenius, Anitha Olofsson och Bengt Engström här om given av supportrar från PRO Lugnvik.

Supportrar Boule

Glada miner när laget vann med 13 - 8 mot Kälarne

Vinst

Spel på gång

Juli 2021. Text och bild Inger Breil

Bouleträffarna i Lugnvik är alltid trevliga och ibland får spelarna och publiken överraskningar. Det brukar komma omkring 20 personer vid varje bouletillfälle och då är det både spelare och publik. Fredagen den 9 juli var en riktigt varm dag men 18 spelare kämpade på i 30 graders värme

Boule1

En av spelarna var Karin Wickzell som fyllt 80 år för några dagar sedan. På bilden ses Karin med stor koncentration skicka iväg klotet till en bra placering.

Bild 2

I halvtid är det dags för paus med eget fika. I dag blev det, till vår stora förtjusning, jordgubbstårta som den nyblivna 80-åringen Karin bjöd på. Alla sjöng och gratulerade Karin som fick en bukett blommor på sin högtidsdag. På fotot syns Karin och hennes man Tord Wicksell.

Bild 3

Juni 2021

Boulespelet har startat inför sommarsäsongen och deltagarantalet rör sig om 14 – 20 spelare. Vad vore livet om man inte fick en kopp kaffe ibland tycker deltagarna och tar paus mellan spelturerna. Stämningen är god och trivsam på boulebanan i Lugnvik.

PRO Lugnvik (ÖP 1 oktober)

”Svart leder, blank har fyra poäng” ljuder det bland PRO medlemmarna i Lugnvik som spelar boule tre gånger i veckan sedan tidigt i vår. Det är noga med poängen och avstånden mellan ”lillen” och kloten, närmast vinner.
Spelandet kommer att fortsätta utomhus ända till snön faller bedyrar de 16 personerna som var på plats i slutet av september när bilden togs. Boulspelet har varit en populär mötesplats i Lugnvik inte minst i dessa coronatider och den sociala gemenskapen är stor. Spelandet pågår i två timmar med en fikapaus i halvtid där kaffe i medtagna termosar intas tillsammans med prat och skratt.

Foto och text: Inger Breil

Boulgänget fikar