Förening Lit-Häggenås

Musikcafe med MR. Hammond

Musikcafé den 18 oktober

Det märks på reportage i tidningarna och annonser om olika arrangemang, att möten och träffar har kommit i gång efter att det lättats på restriktionerna. Så även för PRO Lit-Häggenås som har haft bussresa den 17 augusti, medlemsmöte 20 september, bussresa 11 oktober och nu senast musikcafé den 18 oktober.

Mötet började med att ordförande Jan Holmgren hälsade dagens underhållare Anders Berggren och de 20 tal i publiken välkomna och kanske det beror på att det varit tätt mellan mötena senaste tiden, att inte fler kommit till kyrksalen denna måndag.

Det var Anders Berggren ”Mr Hammond” som med sitt fina spel och sång underhöll ett 20 tal av PRO Lit-Häggenås medlemmar. Anders vet vad en äldre publik vill höra och det är fantastiskt att en musiker kan låta som en hel orkester. I en paus serverade festkommittén kaffe och goda smörgåsar gjorda på hembakat bröd med adress Lena Hallkvist.

Efter ytterligare musikaliska upplevelser från den eminenta Ander Berggren tog dagens lotteriansvarige Rut vid med dragning av de av mötesdeltagarna skänkta vinsterna.

Ordförande Jan Holmgren tackade för den fina musiken och överräckte en gåva till Anders. Jan påminde om nästa möte som blir den 8 november. Då avhandlas höstmöte samt årsmöte för 2020 som på grund av pandemin blivit uppskjutet. Varmt välkomna då.

Text och bild Roland Norrman