Förening Södra Härjedalen

Medlemsmöte 23 april församlingshem Älvros

Totalt 43 medlemmar från Pro Södra Härjedalen träffades i Församlingshemmet i Älvros tisdagen den 23 april.
Började med underhållning av Ukelele-gruppen och Christian Grönkvist på keyboard. Nya ordföranden Sven-Uno Bohlin hälsade alla välkomna samt inbjudna gästen Yngve Persson, Älvros. Han berättade om byn Älvros historia; befolkningsutveckling, de båda kyrkorna, kända personer (bla Roland Cedermark), cafeerna, affärerna som funnits. Avslutade med att spela musik med anknytning till byn, Mycket intressant!
Därefter mötesförhandlingar och information om ekonomi, medlemsantal som är 217 st, reseansvariga hade tagit fram förslag på resor, aktiviteterna boule i Lillhärdals Folkets Hus onsdagar kl 11-14 (blir utomhus så småningom när vädret blir varmare), boule i Sveg söndagar kl 14-16 i Norra Skolans gymnastiksal, bridge måndagar kl 14 och onsdagar kl 18.30 och plump måndagar kl 11-14 på Senioren, Sveg.
Kristin Eriksson informerade om bostadstillägg och hur man kan söka.

Efter mötet bjöds det på tunnbrödsrulle och kaka.

Inger Djurberg