Förening Södra Härjedalen

Medlemsmöte 24 januari Pingstkyrkan Sveg

Birgitta Östling, Anhörigkonsulent på Härjedalens kommun informerade om hur man kan gå till väga när någon närstående eller anhörig behöver hjälp med vardagen.

Stig Eriksson uppmanade att vi måste röra på oss mer och visade hur man med enkla medel kan utföra rörelser och motion.

Bjöds på fika och därefter möte enligt föreslagen dagordning.

Ordförande Axel Thunell avslutade mötet och tackade de 26 närvarande för visat intresse.

Inger Djurberg

Armhävningar, en imponerande uppvisning av Stig

Stig visade bl.a. hur man gör armhävningar liggande raklång på golvet, upp o ner upp o ner flera gånger ! Och en övning där man hade ett ben på en stol och det andra benet på en stol bredvid. Bakom ryggen, en pall eller stol där man har armarna. Sen hänger man i armarna med rumpan mellan stolarna å häver sig
upp o ner, upp o ner.
Ingenting för oss andra "gamlingar" direkt men en väldigt imponerande uppvisning... Puh !