Förening Södra Härjedalen

Medlemsmöte 19 oktober Lillhärdal

PRO Sveg hade ett välbesökt möte på Folkets Hus i Lillhärdal tisdag den 19 oktober. Ordförande Axel Thunell öppnade mötet och hälsade alla välkommen och speciellt Nils-Erik Eriksson som sedan fick ordet och höll ett föredrag om Salixprästen Enander även kallad Salixkungen lokalt i Lillhärdal. Det var många intressanta historier som vi fick höra om denna präst.
Efter föredraget bjöds det på morotssoppa och smörgås, kaffe med kaka.
När alla var mätta och glada öppnade ordföranden det ordinarie mötet och delgav oss rapporter från riks,- och distriktsförbund.
Vår kassör Kristin Eriksson informerade oss om det goda ekonomiska läget.
Siv Reffel vår researrangör berättade att nu kan man boka intresse- anmälan till Iggesundsrevyn, mer information på mötet i Älvros den 16 november.
Dan Wiklund berättade om kursverksamheten som är igång och kommande kurser i Konsumentköplagen och Framtidsfullmakt.
Ordförande Axel Thunell tackade alla deltagarna och avslutade mötet.

Text: Dan Wiklund