Förening Södra Härjedalen

Nationell friluftsdag

Onsdag den 21 oktober

Var det en gemensam friluftsdag för alla pensionärer i Sverige.
Det var PRO-riks som uppmanade alla föreningar i PRO att skapa någon form av aktiviteter för alla pensionärer oavsett vilken förening dom tillhörde.
PRO Sveg hade aktiviteter på gammelgården i Sveg där deltagarna fick gå runt och svara på frågor och utföra lite aktiviteter. Det var ett program som Kristin satt ihop. Och vinster blev det för en del. Som avslutning bjöds det på grillkorv och kaffe som var kokat över öppen eld. Det var Rolf och Stig som skötte brasan. En bra dag i Sveg trots vädret som varit.

I Lillhärdal trotsade man snöslasket och drog i modden på en frågerunda.
Det var PRO-vetarnas runda på 12 frågor som skulle besvaras. Även där blev det vinster för dom duktiga och korv och kaffe som avslutning.
Snö, grå himmel, men ändå en mysig dag runt eldstaden.

Tyvärr snöade aktiviteterna i Älvros in denna gång. Där skulle det också varit frågetävling och avslutning med grillkorv och kaffe.

Text: Dan Wiklund

Friluftsdagen i Sveg