Förening Fjärås

Personer framför träd
Kräftskiva

Vår fina klubbstuga

Lite tjöt utanför vår fina föreningsstuga

Text

Medlemsantalet i föreningen håller sig runt 200. Vi träffas på våra medlemsmöten en gång per månad. Då får du förutom aktuell information, antingen underhållning eller något intressant föredrag. Vi deltar aktivt i organisationer där vi kan påverka våra medlemmars intressen och har ett nära samarbete med ABF. För att vi själva skall hålla oss i form i både kropp och knopp är det många som spelar boule, promenerar, gymnastiserar eller sysslar med handarbete. Dyker det upp ett intressant ämne som vi vill fördjupa oss i, så skapar vi en studiecirkel. Vi har också tid för allehanda fester. Obligatoriskt har vi vårfest, gökafton, friluftsdag, kräftskiva och julfest. Ett populärt inslag i verksamheten är resor både när och fjärran. Resorna sker i samarbete med övriga pensionärsföreningar i Kungsbacka. Vi har egen boulbana där även vår föreningsstuga är belägen. I föreningsstugan har vi våra styrelsemöten och handarbete. Den fungerar även som kafé under sommaren då vi spelar boule och som publokal under vinterhalvåret.