Samorganisation Halmstad

Medlemskontakter/vård

Synpunkter och ideér från Utvecklingsseminariet i mars

Under grupparbetet som genomfördets på seminariet kom det fram massor av idéeer och synpunkter. Dessa har sammanställts i ett formulär som ett kom-i-håg och inspirationskälla för föreningarnas utveckling.

UTVECKLINGSSEMINARIUM

Samorganisationen anordnade ett halvdagsseminarium den 22 mars på Gullbrannagården.

Drygt 100 medlemmar från föreningarna deltog.

Efter en välsmakande lunch hälsade Leif Gustavsson välkommen. Inledningsvis presenterades statistik över medlemsutvecklingen. Därefter höll Tobias Landén från Riks en inspirerande digital föreläsning hur vi i framtiden ska kommunicera med presumtiva och nuvarande medlemmar. Hur NÅ ut, NÅ fram, NÅ in och NÅ resultat.

Därefter arbetade deltagarna i grupper med att ge förslag på hur

• Locka nya medlemmar
  • Locka yngre seniorer
  • Behålla nuvarande medlemmar
  • Nya och gamla aktiviteter

Väldigt många "post-it lappar" med förslag hamnade på den vita väggen. Leif Pettersson gick igenom lapparna med stöd av deltagarna. Alla dessa goda förslag får Samorganisationen arbeta med framåt.

Efter allt tankearbete avslutades dagen med en fantastisk musikupplevelse med Emelie Sundborn och Rikard Flink som ackompanjerades av Anders Kvarnmark på piano. Temat var filmmusik.

Sammanfattningsvis ett mycket lyckat arrangemang som Samorganisationen med Leif Pettersson i spetsen ska ha all credit för.