Förening Hjortsberg

Vår historia

Hur det hela började för oss här på Hjortsberg.

Året 1993 var det Werner Wall som startade PRO Hjortberg. Han hade länge tyckt att det behövdes en PRO-förening på den södra sidan av Ätran, utåt Hjortsberg till.
En efterforskning gjordes och det fanns verkligen ett intresse.
Det första mötet var den 23 juni 1993.

Till den första styrelsen valdes:
Bengt Boman till ordförande
Ingvar Ahlstedt till vice ordförande
Åke Johansson till kassör samt
Sonja Oskarsson, Astrid och Werner Wall till Styrelseledamöter.

Det fanns ingen speciell möteslokal utan våra möten hade vi på olika ställen såsom museet, Skölds konditori, Handikapphemmet på Ljungholmen, där vi även hade Luciafirandet med barnen från förskolan.

Styrelsemötena fick vi ha hemma hos någon av styrelsemedlemmarna. Det fungerade faktiskt riktig bra. Vi var ju inte så många medlemmar då.

Så småningom blev våra möten fast förlagda till Hjortsalen vid de gula HSB-husen på Hjortberg, där vi fortfarande håller till.

25 års Jubileum

Den 5 okt 2018 var det dags att fira och det var i Hjortsalen. Speciellr inbjudna var distrikorförande Sten-Erik Svensson, Kerstin Zander, Laxen och Pro Falkenberg. Dessutom Astrid Wall och Maja Svensson som varit med sedan starten. Priset var 100 kr och då ingick mat (smörgås) vin/öl, vatten och naturligtvin kaffe med kaka. Jocim Paul ordnade med att Bo Liljedahl kom och underhöll. Dessutom ordnades ett lotteri.

Bilder finns under fliken Återblickar.