Förening Byggfackens

Vår historia

Föreningens historia

Byggfackens PRO-förening bildades 1982 genom att facken Byggnads, Målarna, Elektrikerna och Bleck- och Plåts lokalavdelningar gick samman och med hjälp av sina engagerade pensionärer fick igång verksamheten. Föreningens första ordförande var Arvid Johansson. Vid föreningens första årsmöte 1983 fanns 46 medlemmar inskrivna. I dag är vi c:a 200 medlemmar. Numera kommer mer än hälften av våra medlemmar från andra branscher än byggbranschen. Alla är välkomna i vår förening. Vad gör vi i vår förening? Se rubriken "Verksamhet" där hittar du allt som pågår i föreningen. Är det någon aktivitet du saknar, ta kontakt med styrelsen så kanske det går att ordna. Jo, vi har egen sångkör, spelmän, cittra grupp, boule, data, kortspel m.m. d.v.s. allt som skapar engagemang och glädje.