Förening Backa

Råd & Rön

Påminnelse om PRO:s samarbete med Råd & Rön beträffande konsumentvägledning i de kommuner där det saknas

Förlorat pengar på inställd resa? Hamnat i strid med hantverkaren? Lurad av telefonförsäljare? Nu kan du som är PRO-medlem i en kommun som saknar konsumentvägledning få hjälp av Konsumentcentrum – en del av Råd & Rön.

97 av Sveriges 290 kommuner saknar konsumentvägledning. Här är listan över vilka kommuner det är. Länk till annan webbplats. Om din kommun är med på den listan och du behöver hjälp så kontaktar du Konsumentcentrum enligt nedanstående kontaktuppgifter.
Det här kan du få hjälp med:
Konsumentvägledning via e-post och telefon gällande konsumenträttslig lagstiftning, information inför köp och råd vid klagomål.

Du kan skicka in avtal eller anmälningar, till exempel till Allmänna reklamationsnämnden, om du vill få dem granskade.

Vid behov får du också hjälp att kontakta företagen. Detta försöksprojekt inleds den 15 september och förmånen är en del av ditt PRO-medlemskap. Det är viktigt att du har ditt medlemsnummer tillgängligt då vi kommer att fråga efter det.

Kontakt:
Maria Wiezell och Anna-Lena Ström på Konsumentcentrum
Telefon: 08-674 43 74, måndag–onsdag klockan 9–11 och 13–1
E-post: radgivning@konsumentcentrum.se
Du kan även läsa mer om erbjudandet här på PRO:s hemsida Länk till annan webbplats.