Distrikt Göteborg

Ansvarig: Charlotte Kaurin, mob. 0727-24 47 98
Erna Kristensson, mob. 0706-02 70 15
Lars Skoglund, mob. 0703-70 66 06

Kommunikationskommittén har i uppdrag att:

1. Utvärdera och identifiera behov av utbildning för IT- och Webbansvariga i PRO-distriktet Göteborg på förenings- och distriktsnivå
  2. Bilda nätverk med föreningarna, distriktet, Västsverige och PRO Riks angående PROs digitala program. (Kommunikations- och informationsströmmar)
  3. I mindre grupper, vid behov, informera och utbilda i de digitala program som behövs för verksamheten.
  4. Föreslå utbildning och konferenser tillsammans med Studiekommittén.
  5. Bevaka digitala nyheter från PRO Riks och omvärlden.
  6. Aktivt arbeta för systemutveckling till stöd för ett digitaliserat PRO.
  7. Kontakt och hjälp till föreningarna vid digitala problem.

Även om covid-pandemin inte ställer till hinder i samhället som stort, känns det trots allt på kursverksamheten att alla är mera försiktiga med att umgås i större församlingar. Därför kommer kommunikationskommittén också i fortsättningen ha reducerat antal personer på kurserna i Medlemssystemet Harald och Hemsidan. Det finns dessutom kurser i Microsoft 365 och Microsoft Teams.

Kommunikationskommittén kallar alla föreningarnas ordförande, IT- och webbansvariga till information årligen för att diskutera nyheter och eventuella problem.​ Samt dryfta vilka behov av utbildningar som behövs. Eller få hjälp om föreningen vill starta en Facebook grupp eller annan typ av social media för att nå alla medlemmar.​ Utbildning av hela styrelsen i medlemssystemet Harald så alla får rätt behörighet för sina uppdrag.​

Kommunikationskommittén har kontakt med PRO-Riks för nyheter och uppdateringar samt diskussion av förbättringar av våra system. Samtidig dryftas dessa frågor med en kontaktgrupp i Västsverige.

Alla utbildningar och konferenser kommer att aviseras på PRO-distrikt Göteborgs hemsida och all anmälan ska ske digitalt.