Förening Söderala-Marma

Friluftsdag 22 maj 2024

Efter boule träning i Marma träffades ca 20 glada pensionärer i strålande solsken på fotbollsplan nere vid båthamnen.
Vi fick gå en klurig tipspromenad om tio frågor,svaren skulle bli olika fåglar.Sonja och Laila hade alla rätt men alla som gick fick små vinster. Sedan var det dags för korvgrillning. Korv med bröd och dricka till. PRO föreningen bjöd. Föra årets korvgrillare Kjell blev inte betrodd så Jalle fick klara det själv till allas betåtenhet. Eva assisterade vid utdelning av korven.Jalle informerade lite om resan till Säterdalen 15 aug. det skulle ordnas buss till en kostnad av 100kr,anmälan senast 28 juni.Det var roligt att träffas under lättsamma förhållande.
När vi avslutade träffen önskade vi varandra trevlig sommar och att vi skulle få tag i surströmming till mötet 5 sept.