Förening Kungsgården

PRO Kungsgården firar 70 ÅR

25 Augusti 2022 firar Kungsgården sina 70 år som Pensionärsförening

Det hela började den 30 mars 1952 när Ovansjö Pensionärsförening bildas. Läs hela historien om föreningen fram till idag, under Vår Historia.

Dagen, en torsdag, som är solig och varm när vi samlas vid Bygården i Norrberg, där gästerna tas emot med lite skumpa och bjuds på underhållning innan man fortsätter in i festsalen, till dukade bord och pyntat med ballonger. När alla satt sig till bords berättar Ordförande Christina Malmkvist lite om föreningens väg genom åren. Hon hälsar våra medlemmar välkomna, och hälsar även de speciellt inbjudna gästerna som kommer från:
PRO Riks (nyvald Orförande) Åsa Lindestam och hennes man Sven-Erik Lindestam
PRO Gävleborg Anita Walter och Ralf Ivarsson
PRO Sandvikens Samorganisation som även representerar PRO Sandviken
Barbro Bergling och Gun-Britt Jansson.
PRO Årsunda Yvonne Thingström och Elmer Thingström
PRO Storviksbygden Kenny Lindberg och Nils-Arne Andersson
PRO Åshammar Bengt-Åke Lindblom och Hasse Andersson
PRO Järbo Monika Eriksson och Ola Eriksson
Underhållning Walle

När inledningstalet var avklarat bjöds det på middag som bestod av: Fläskfile med potatisgratäng och grönpepparsås, sallad samt smör och bröd. Till maten fortsatte Walle underhållningen med lite stämningsfull musik.

Efter maten tog nyvalde PRO Riks Ordförande Åsa Lindestam mikrofonen och presenterade sig själv och sin livshistoria från arbetslivet fram till pensionär och högsta posten inom PRO, hennes vision om vad som kommer att vara viktigt för oss pensionärer att jobba med, från Riks och ner till lokalföreningar och vilka tunga punkter hon kommer att driva mot Regering och alla partier, innan hon gratulerade Kungsgården till sina 70 år.

Fortsättningsvis kom gratulationer och gåvor från de inbjudna inom distrikt, samorganissation och lokalföreningarna inom Sandvikens Samorganissation.

Dagen avslutas med kaffe och tårta samt ytterligare underhållning, innan dagen närmade sig avslutningen.

Styrelsen tackar alla gäster för ett trevligt firande

Nedan finns ett antal bilder från dagen

Ealle

Walle Underhållaren