Förening Kungsgården

Publicerad:

Friluftsdag

Vid skidstugan 23 maj

En solig och varm torsdag där solen gassade, samlades 65 medlemmar för att avnjuta dagen.
Vår ordförande Lars Josefsson hälsade alla välkomna och informerade lite om dagen och om kommande aktiviteter. Aktivitestsgruppen hade ordnat promenadbingo, stövelkastning, kast med hästsko och kast med stenfylld påse. Det startade med promenadbingo där 4 st lyckades få 2 rader och vann fina priser. Därefter vidtog de 3 kastgrenarna där det samlades poäng och de som fick ihop mest vann fina priser. Lunchen serverades eller var det eftermiddagens mellanmål med korv & bröd, tillbehör och dryck. Till kaffet och kubben förättades dragningen på lotterierna och vi säger grattis till er som lyckade knipa åt er vinstlotterna. Lasse avslutade dagen med att tacka alla för en trevlig eftermiddag och påminnde om kommade evenemang.

Foto Britt-Inger Geue: Vår ordförande Lasse

Foto Britt-Inger Geue: Korvkön fylldes snabbt