Förening Kungsgården

Publicerad:

Årsmöte 2024

På Birgittagården

Ordförande Lars Josefsson hälsade deltagarna välkomma till mötet som inleddes med parentation för de medlemmar som lämnat oss under 2023. Till orförande för mötet valdes Margareta Stenberg, Storvik och till sekreterare valdes Gunilla Trogen. Protokollet kommer att finnas tilgängligt på vår hemsida för att läsas. En ny styrelseledamot valdes in, Kenneth Larsson, och en trotjänare avtackades efter 14 år i styrelsen, Kerstin Karlsson. I övrigt avklarades punkterna i rask takt. Efter att årsmötet var avklarat tog Thomas Skistad fram gitarren och underhäll med sång och musik. Thomas som numer är bosatt i Kungsgården men bördig från Värmland hade bl.a. trallvänliga sånger från Värmland i sitt framträdande.
Kaffe och semla bjöds det på till fikat innan Thomas tog ton igen med sång och musik. Sedvanlig lotteridragning med fina vinster avslutade innan Lars Josefsson tackade alla deltagarna och påminde om kommande vårfest i Bygården den 18 april och friluftsdagen vid Skidstugan den 23 maj.

Foto Rolf Trogen: Lars Josefsson och Gunilla Trogen förbereder sig inför mötet.

Foto Rolf Trogen: Kerstin Karlsson avgår efter 14 år i Styrelsen.

Foto Rolf Trogen: Kerstin Karlsson avtackas med blommor.

Foto Rolf Trogen: Thomas Skistad underhåller

Foto Rolf Trogen: Semlan till kaffet