Förening Kungsgården

Publicerad:

Julgröt på Birgittagården

2 dagar före Lucia

På dagens program stod det Julgröt, men dagen började med att ordförande Lars Josefsson hälsade alla välkommen och informerade lite om dagen och vad som kommer i början på nästa år, Första punkten var Luciatåget från Kungsgården förskola som marscherade in till Luciasången och framförde ett antal julsånger innan uttåget till applåder från publiken. Julgröten, vörtlimpan, skinkan och senapen stod framdukad och man fick bordsvis fick förse sig efter eget behag. Efter maten serverades kaffe med hembakad kaka. Julklappslotter (med 40 julklappsvinter) som inhandlats vid ankomst förrättades av Lars Josefsson med som vanligt några som hämtar flera vinster och oss övriga som bara har lotter som är några nummer ifrån. Vår ordförande Lars Josefsson avslutade dagen med att tacka alla som kom och önska En God Jul Och Ett Gott Nytt ÅR från hela styrelsen.

Foto Rolf Trogen: Lars Josefsson

Foto Rolf Trogen: Julgröten med tillbehör