Förening Kungsgården

Publicerad:

Friluftsdag vi Skidstugan

Vädergudarna blev snälla tillslut

Dagens friluftsdag startade med lite småregn, då tog vi beslutet att sätta upp tältet för första gången. Ett tält som är c:a 8 x 4 m och ska skydda oss mot både sol och regn. Det tog c:a 25 min att resa så att det skulle skydda mot regndropparna men bara 5 minuter senare började himlen spricka upp och resten av eftermiddagen blev riktigt behaglig.
Vår ordförande Lars Josefsson hälsade alla välkomna till Skidstugan och berättade lite om vad som skulle hända under eftermiddagen. Lite information om kommande möten och träffar hanns också med.
Tipsrunda var första punkten för dagen, med lite knepiga frågor, som bl.a. hur många taggar en igelkott kan ha. Utav tolv frågor så fick vinnaren 7 rätt och tvåan fick 6 rätt men var närmast på utslagsfrågan, hur många cm som paktetsnöret var som fanns i en burk. 1:a 2:a och 3:e plats i tipsrundan fick motta varsitt pris.
Nästa punkt var trekamp där det var en sorts kubbliknande tävling med pinnar uppställda som bovlingsklot, pilkastning var gren 2 och som gren 3 skulle man träffa några burkar uppställda på en planka. Även här prisades 1:an 2:an och 3:an med varsitt pris.
Dagens höjdpunkt blev nog korven med tillbehör som serverades direkt från grillen och avslutningsvis eftermiddags kaffe med muffins.
Traditionsenligt lotteri med några glada vinnare fick avsluta dagen och gladast var nog en av våra nyaste medlemmar som vann 2 priser.

Foto Rolf Trogen: Vår grupp som ordnat tävlingar och tipsrundan. Barbro Marianne Berit och Leif-Inge

Foto Rolf Trogen: Pilkastning

Foto Rolf Trogen: Kast med pinne