Förening Kungsgården

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Vårfest i Norrbergs Bygård

Dans Mat och en trevlig eftermiddag

Närmare 70 medlemmar samlades på Bygården för lite gemenskap en bit mat och underhållning. Dagens meny från Anoden Storvik bestod av Marinerad kycklingfilé, på madeirasås, mangochutney-kräm och ugnsrostade rotsaker, grönsallad, bröd och smör. Men innan det var dags för mat underhöll Gunnar Sundberg med gitarr och sång tillsammans med sonen Andreas trummade och även han sjöng en låt. Maten var verkligen god och den som ville kunde ta ett glas vin eller två till. Musik för dansanta tog vid och snart fylldes golvet med danspar. Kaffepaus med kaka fick man innan lotteridragningen stod på pogrammet, och som vanligt blev många utan vinst medans vissa sprang fram och tillbaka, den som var fram flest gånger hämtade 4 vinster. Dansmusiken avslutade natten eller kvällen, ja klockan hann bli 21.00 innan musiken avtog och vi tog oss hemmåt efter en trevlig eftermiddag.

Foto: Rolf Trogen Maten med tillbehör

Foto: Rolf Trogen Våra gäster