Förening Kungsgården

Publicerad:

Medlemsträff

På Birgittagården 2/6 - 23

Vice ordförande Lars Josefsson hälsade deltagarna välkommen. Och sade några ord om vår hastigt avlidna ordförande Christina innan ett ljus tändes och en tyst minut tog vid.
Informerade om nuvarande situation i styrelsen, där nu ordförandeposten var vakant, innan valberedningen tog till orda och lämnade förslag på ny ordförande, Lars Josefsson samt frågade deltagarna om ytterligare förslag fanns. När det inte fanns några förslag, valdes Lars till ny ordförande fram till kommande årsmöte.
Informerades om det opinionsmöte som kommer att hållas på Folkets Hus, Bolaget, den 21 mars kl: 14.00 gällande "Kontanter är också pengar" där Björn Eriksson (nuvarande president i Riksidrottsförbundet) kommer att delta.
Lars informerade även om att PRO Kungsgården, PRO Åshammar och PRO Storviksbygden skickat en gemensam skrivelse till Gästrike Återvinnare angående nedläggningen av återvinningsstationen i Kungsgården (Läs skrivelsen här)
Pdf, 543.4 kB, öppnas i nytt fönster.

Underhållning tog vid och framfördes av Krister Frid från Valbo som sjöng och spelade gitarr och munspel, med mycket variation i låtvalet från Beatles till Gunar Wiklund vilket var mycket uppskattat. Lite kaffe och smörgås blev det innan musiken återupptogs.

Lotteridragningen har som vanligt några lyckliga vinnare och några fler som blir utan.

Sia informerade om KPR (Komunala Peinsionärsrådet) där hon sitter med och vill ha förslag på frågor att ta upp vid mötena gällande allt från bygnation för äldre till bussförbindelser och liknande.

Lars tackade alla deltagarna som var med under dagens träff och tackade Krister för underhållningen.

Foto Rolf Trogen Nyvalde ordföranden Lars Josefsson

Foto: Rolf Trogen Underhållaren Krister Frid Valbo