Förening Kungsgården

Publicerad:

Julgröt

12 December på Birgittagården

Tillsammans med nästan 90 medlemmar åt vi den traditionella Julgröten på BIrgittatgården. Det första som hände var att Kungsgårdens förskola tågade in med lucior, stjärngossar och fröknar sjungande Santa Lucia. Efter en stunds underhållning från barnen och fröknarna avslutades underhållningen med uttåg under applåder.
Som nästa punkt serverades Julgröten, eller man fick hämta gröten och skinkmackan själv, innan man återgick till sin plats för att avnjuta maten.
Kaffe och kaka avslutade maten innan julklappslotteriet tog vid. Som vanligt så var det vissa personer som fick hämta vinst medans övriga fick sitta kvar med sina "nästan rätt nummer-lotter"
Bland deltagarna så hade vi även 2 jubilarer som fyllt 80 år och förärades med en varsitt blomsterarrangemang, Per-Erik Lindberg och Roland Thunell, Grattis till er båda.
Dagen avslutades med att vice ordförande Lars Josefsson tackade alla för sitt deltagande och önskade alla en God Jul & Gott Nytt År

Foto Rolf Trogen: Fröknarna från Kungsgårdens Förskola

Foto Rolf Trogen: Alla paketen i Julklappslotteriet