Förening Kungsgården

Publicerad:

Medlemsmöte i Birgittagården

2022-10-17

Ordförande Christina Malmkvist hälsade de 42 medlemmarna och våra gäster Jennie Liw, Fonus och Helena Solum, Familjens Jurist, båda tillhör koncernen Fonus som är ett koperativ där PRO är en av delägarna.
Jennie inledde och informerade om vad man bör tänka på personligen innan dagen kommer och livet avslutas, vad man bör tänka på om någon nära går bort. Informationen behandlade att från vad som händer efter dödsfallet och fram till begravningen. Vid dödsfall så kontakta en begravningsbyrå så snart som möjligt för att få hjälp med allt som behöver göras från den första transporten fram till den sista vilan. Och hjälp kommer att behövas.
Sedan tog Helena från Familjens Jurist över mikrofonen och informerade om allt från dödsbo till testamente. Och även här finns det mycket att tänka på som man kan behöva hjälp med. Som PRO Medlem får man rabatt både från Fonus och Familjens Jurist.
Efter föredragen serverades kaffe, smörgås och en kaka.
Christina informerade från PRO´s kongress och de beslut som togs, bl.a kommer medlemsavgiften att höjas med 10 kr/år från nästa år.
Lars Josefsson tog över mikrofonen och förättade lottdragning för de som köpt sig en lott eller fler och det blev ett antal glada vinnare, en del med flera vinster.

Styrelsen tackar all närvarande för ett trevligt möte och hälsade även välkommen till Höstmötet som blir den 14 november 14.00 i Birgittagården

Foto Rolf Trogen: Helena från Familjens Jurist och Jennie från Fonus

Foto Rolf Trogen: Medlemmar som lyssnar på föredragen