Förening Kungsgården

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Avslutning på sommarsäsongen

19 torsdagar i sol, avslutning i regn.

Avslutningen efter sommarens spel på torsdagar, som pågått från maj till september, avslutades i regnväder. Trots vädret spelades 4 omgångar poängboule, med senvanlig fikapaus innan man transporterade sig till Bygården i Norrberg där dagen avslutades med lunch och fika samt prisutdelning.
Tll lunchen serverades ärtsoppa eller brockolisoppa med smör, ost och bröd. Kaffet fick avnjutas med en bit äppelkaka och en lättsaltad kolakaka.

Peter Dahlgren Storvik, gjorde reklam för inomhussäsongen som tar vid i Storvik, och berömda alla spelare som genom sitt åretruntspel förbättrat sig avsevärt. Han menade att genom allt spelande har det blivit svårare att vinna matcher när alla har blivit bättre. Han passsade även på att dela ut dipom till 2 Storvikare för mest närvaro i Storvik, Majvor Isaksson och för flest segrar i Storvik Sigge Persson.

Lars Josefsson tog sen över för att dela ut priser och diplom bland de som deltagit i sommaren spel i Kungsgården:
Flest segrar under sommaren 1:a Sigge Persson 48 st 2:a Invar Sjöberg 41 st och 3:a Marianne Eriksson 40 st, de tre fick ett kuvert med ett anta 20-lappar i.
Sigge Person fick diplom för mest närvaro vid Kungsgården Boulbana.
Eva Lang fick motta ett for som aldste piggaste deltagaren vid Boulen. hämta pris eller kratta sker alltid i språng.
Christina Ljungren och Lena Åkerlind fick diplom för att man tar cykeln från Åshammar till banan i Kungsgården för att spela, vilket är bra både för miljön och hälsan.

Pris delades även ut till de fem främsta vid dagens spel:
1:a Roland Backlund
2:a Kenny Lindberg
3:a Peter Dahlgren
4:a Werner Geue
5:a Majvor Isaksson

Ett tack till alla som deltagit under sommaren och välkomna till Storvik i vinter för spel inomhus.

Foto: Rolf Trogen Spel i ruskväder

Foto: Rolf Trogen Fika i ruskväder

Foto: Rolf Trogen Ärtsoppan

Foto: Rolf Trogen Brockolisoppan