Förening Kungsgården

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Friluftsdag vid skidstugan

Vi hade i varje fall tur med vädret

60 talet medlemmar samlades vid skidstugan i Kungsgården för en dag i skog och mark. Vädrets makter var visst med oss i dag. När klockan närmade sig 14.00 och gästerna började strömma in, kom även de mörka molnen på himlen, men som tur var innehöll de inget regn (bara några droppar). Vice ordföranden Lars Josefsson hälsade alla välkomna och hans önskan att slippa regn och snö slog in. Tipsrunda stod först på programmet för de som kunde ta en promenad i naturen, men frågorna fanns även för de som inte kunde ta promenaden. Även några tävlingar fanns på programmet där man kastade bouleklot i hink, ringar, däck och mot kubbklotsar, även handväska fick man prova på att kasta. Under eftermiddagen bjöds på grillad hamburgare med tillbehör samt kaffe med muffins och kaka. De 3 vinnarna i tipsrundan och kastgrenarna fick även delta i en liten priscermoni. Efter ett par timmar när medlemmarna började sin hemfärd, kom så till slut de första regndropparna. Men de hann aldrig störa den trevliga eftermiddagen vi hade i naturen.

Foto: Rolf Trogen

Text: Rolf Trogen