Förening Kungsgården
Publicerad:

Uppdukat till vårfest

Vårfesten hölls i Bygården

Totalt 70 medlemmar deltog i Vårfesten som hölls på Bygården. Ordförenden Christina Malmkvist hälsade gästerna välkommen och informerade bl.a. om kommande aktiviteter. Det kommer hållas öppet hus i föreningslokalen, friluftsdag vid skidstugan och inte minst vårt 70-årsjubilem som kommer att firas i augusti (mer information om datum och tider kommer i vår aktivitetskalender, att annonseras och informeras via mail och sms.)

Till middag serverades kassler och lax med potatis, sallad och sås. Under maten underhöll Gunnar Sundberg med sång och musik i ett behagligt tempo. Kaffe och kaka smakade bra efter maten.

När maten börjat sjunka spelade Gunnar upp dansmusik och ganska snart fylldes golvet av danssugna. Under en kortare paus i dansen förättades lottdragningen från det dignande prisbordet, och som vanligt fanns det glada vinnare och mindre glada som fick sitta kvar med sina nitlotter. Dansen återupptogs en stund till innan man tyckte att kvällen började bli sen och hemfärden påbörjades.

Gästerna anländer och tar sina platser

Ordföranden Christina Malmkvist och underhållaren Gunnar Sundberg

Mattallrik med kassler, lax, sallad och sås

Det var gott och inget gick till spillo