Förening Årsunda
Personer framför träd

Månadsträff april

Anteckningar förda vid månadsträff med PRO Årsunda 2024-04-25 i Sockenstugan.

Ordf. Yvonne Thingström hälsade drygt 20-talet medlemmar och 2 skrivtolkar välkomna till vårens sista månadsträff. Ove Jansson från Hofors var inbjuden för att underhålla oss. Han spelade gitarr sjöng och berättade om Elvis Presleys liv och leverne, från hans födelse fram till hans död den 16 augusti 1977. Många fina ballader fick vi höra. Kaffe och smörgås blev det i en paus. Efter att Ove underhållit oss så fick vi bry våra hjärnor med några frågor som Yvonne hämtat från PRO-vetarna, det är väldigt kluriga frågor så dom flesta fick man gissa svaren på. Det gäller att vara allmänbildad.

En Hemlig resa blir det den 8 maj.

Träffen avslutades med lottdragning där fina priser delades ut till glada vinnare.

Ordf. tackade de närvarande, tjejerna som ordnat kaffe och smörgåsar, skrivtolkarna och inte minst Ove Jansson för fin underhållning.

Tråkigt att så få medlemmar ställer upp och kommer till våra träffar, ser fram emot en större anslutning till hösten.

Håll ögon och öron öppna för tillfälliga aktiviteter som kan dyka upp under sommaren vilket kommer att annonseras på hemsidan, i Din lokaltidning, via mailutskick och anslag i skåpet vid ICA.

Trevlig sommar önskar styrelsen.

Ordf. Yvonne Thingström Sekr. Elisabet Lindqvist

Text: Elisabet Lindqvist, Foto: Lena Åsbrink