Förening Dellenbygden

PRO Dellenbygden

PRO Dellenbygden bildades genom samgående mellan PRO Bjuråker och PRO Delsbo/Norrbo.

Då verksamheten i de båda föreningarna har varit svår att "hålla igång", eftersom medlemsantalen har minskat och det är svårt att rekrytera nya medlemmar, samtidigt som det är svårt att få medlemmarna att engagera sig i verksamheten, föddes tanken på att PRO Bjuråker och PRO Delsbo/Norrbo att skulle gå samman och bilda en gemensam förening, PRO Dellenbygden.
Under 2022 påbörjades processen enligt PRO’s stadgar för sammanslagning av föreningarna, formellt bildas föreningen i samband med årsmötena som hålls den 26 januari 2023.
Förhoppningen är att vi genom sammanslagningen blir en starkare och livskraftigare förening, vi blir fler medlemmar, men vi får även andra utmaningar eftersom vi blir ett större geografiskt område.
En av förutsättningarna för att lyckas är att vi alla hjälps åt med att ”dra vårt strå till stacken” och att vi kan engagera fler och yngre medlemmar i verksamheten.
Det finns ju redan aktiviteter, såsom boule, sittgympa, vattengympa mm.
Men vi vill även få igång andra aktiviteter, här finns det plats för förslag, gåfotboll, promenader av olika svårighetsgrad, cykelturer, Bingolottokvällar, Travträffar, Pubkvällar. musikkvällar, studiecirklar, mm.