Förening Valbo
Bengt Eklund och Marie-Ann Kruhsberg kopplade ett rejält grepp om publiken när de underhöll på PRO Valbos träff den 16 februari. Foto: Ulf Lindman

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

60 kom till träff utan årsmöte

Det blev många skratt åt ekivoka texter när Bengt och Marie-Ann underhöll på PRO Valbos träff fredagen den 16 februari på Furugården.

Drygt 60-talet medlemmar kom till träffen som från början var tänkt att vara med årsmöte. Den biten var styrelsen dock tvungen att ställa in dagarna före eftersom bankrapporter saknades.
- Rapporterna dröjer så det att bara att inse att vi kommer att ha årsmötena i mars i framtiden, konstaterade ordförande Olle Olofsson.
Det inställda årsmötet flyttas till medlemsträffen på Furugården den 22 mars.
Olle Olofsson kunde bland annat berätta att föreningen fått tio nya medlemmar sedan årsskiftet.
- Men samtidigt har vi tappat tio så det går jämnt ut.
Efter Olles information släpptes Bengt och Marie-Ann loss. Duon, vars fullständiga namn är Marie-Ann Kruhsberg och Bengt Eklund, hade anlitats i samarbete med ABF. De rivstartade med det gamla örhänget "34:an" och släppte sedan inte greppet om publiken.
Inte minst skrattades det mycket åt Bengts versioner av en handfull ekivoka visor, som den om den levnadsglada myggan Jörgen, spyflugan Birgitta och flatlusen Filippa vars namn lämpligt nog rimmar på snippa.
Duon bjöd på ett rejält knippe visor med paus mitt i för servering av kaffe med smörgås och mer information om vad som händer i föreningen. De satte punkt efter ett par beställda låtar varefter träffen traditionsenligt avslutades med lottdragning innan Olle Olofsson tackade alla som kommit och alla som hjälpt till.

Text: Ulf Lindman