Förening Valbo
Olle Olofsson välkomnar de tjugo som kom när PRO Valbo välkomnade nya medlemmar med information och smörgåstårta. Foto: Ulf Lindman

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Nya medlemmar välkomnades

Efter pandemiårens haltande verksamhet var det onsdagen den 2 november dags för PRO Valbo att traditionsenligt välkomna de nya medlemmarna med smörgåstårta och information.

Föreningen kan glädja sig att att 40-talet medlemmar tillkommit under året och av dem var hälften plats i Furugårdens cafeteria och välkomnades av PRO Valbos ordförande Olle Olofsson.
Han inledde med att servera en rejäl dos information om PRO, som har runt 1.400 föreningar med 280.000 medlemmar. Valbo är en av tio föreningar under Gävles samorganisation som ingår i Gävleborgs distrikt, en av de 26 distrikten i landet. I pyramidens spets återfinns riksorganisationen.
Grunden för verksamheten är förstås föreningarna och samvaron de erbjuder. Men PRO är mycket mer, som intressepolitik för höjda pensioner och att kontanter ska vara kvar. Andra bitar är resor, cirkelverksamhet och kombinationer av samvaro och tävlingar som bridge och boule.
En höjdpunkt på träffen var förstås att föreningen bjöd på smörgåstårta medan deltagarna själva stod för samvaron. Andra inslag innan Olle avslutade var information om hemsidan och kaffe med kaka.

Text: Ulf Lindman