Förening Valbo
Den nya entréavgiften för året, 40 kronor, betalades utan prut av den ringlande kön av 100-talet medlemmar. Foto: Ulf Lindman

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Tio nya medlemmar välkomnades

Flyttad dag var inget som skrämde när PRO Valbo hade träff på Furugården fredagen den 21 oktober. Tvärtom, ett hundratal kom trots att träffen var på en fredag istället för en torsdag.

- Vi fortsätter att ha träffarna på fredagar året ut. Hur det blir nästa år vet vi inte ännu, berättade ordföranden Olle Olofsson när han välkomnade.
Skälet till flytten är att Furugårdens cafeteria är bokad till annat på torsdagarna.
Olle berättade även att föreningen fått tio nya medlemmar sedan senast, varav flera var på plats och fick välkomnande applåder.
För underhållningen stod trubaduren Stefan Lindeborg som bokats i samarbete med ABF. Hans repertoar av lite grovkorniga visor och tillika historier vann publikens gillande. Att han kallade pensionärsträffar för "alternativ ungdomsgård" sänkte förstås inte betyget.
Efter den avslutande allsången med "I natt jag drömde" följde den traditionella fikastunden med kaffe och smörgås.
Samvaron runt fikat följdes av information om kommande träffar och resor innan det var dags för den avslutande lotteridragningen, varefter Olle Olofsson tackade för idag.

Trubaduren Stefan Lindeborg stod för underhållningen när PRO Valbo hade medlemsträff fredagen den 21 oktober. Foto: Ulf Lindman

Text: Ulf Lindman