Förening Valbo
Laget som går vidare till riksfinalen består av Tore Hedlund, Carin Carlström och Karl-Erik Sedvall. Foto: Hasse Andersson

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Valbos boule-lag till riksfinalen!

För PRO Valbos boule-lag är lördagen den 27 augusti anno 2022 en dag i minnas - gänget blev distriktsmästare i boule.

Tävlingen avgjordes i Årsunda och Valbos lag bestod av Carin Carlström, Karl-Erik Sedvall och Tore Hedlund.
Segern innebär att Valbo representerar länet i riksfinalen, som avgörs i Gysinge den 17-18 september.
Det var tre lag från Hälsingland och tre från Gästrikland som gjorde upp i distriktsmästerskapet, efter fyra kvaltävlingar under sommaren. Och som sagt, slutsegrare blev Valbos lag.

Valbo sjua när riksmästerskapet avgjordes

Text: Ulf Lindman/Tore Hedlund