Förening Valbo
Olle Olofsson bad om bidrag till krigsdrabbade Ukraina när PRO Valbo hade träff torsdagen den 24 mars, på dagen en månad efter att Putins Ryssland anfallit landet. Foto: Ulf Lindman

Kategorier:
Publicerad:

PRO Valbo stöder Ukraina

När PRO Valbo torsdagen den 24 mars hade möte på Furugården var det på dagen en månad sedan Putins Ryssland anföll Ukraina.

Allt det lidande och den förstörelse kriget fört med sig innebär att Ukraina behöver allt stöd landet kan få. Sedan han hälsat välkommen bad därför ordföranden Olle Olofsson om bidrag till Ukraina, via Swish eller kontanter.
På själva träffen visade det sig dock vara svårt att swisha, funktionen låg nere de 2,5 timmar mötet höll på.
Men det är aldrig för sent, därför kommer här PRO Valbos swish-nummer: 1234465498.
- Och skriv ett "U" för Ukraina i meddelandefältet så att vi vet vart pengarna ska, betonar Olle Olofsson.
- Utöver era bidrag ska även föreningen skjuta till en slant.

Text: Ulf Lindman